miercuri, 12 februarie 2014

Primul si ultimul zbor cu Blue Air

Am trait cu Blue Air cea mai jalnica experienta aviatica de pana acum, dar si cea mai ciudata din punctul de vedere al relatiei prestator de servicii-client.
Calatoresc destul de des, pana acum doar Europa si Asia. Am zburat frecvent cu companiile Tarom, Air France, Alitalia, Austrian, Swiss, Lufthansa, Air Dolomiti, Air Berlin, KLM, Royal Air Maroc, Turkish Airlines, Pegasus, Emirates, Mahan Air (Iran), Czech Airlines. Blue Air ofera preturi mici, dar nu au pic de respect pentru pasageri.
Este bine sa aveti in vedere, daca planuiti sa calatoriti cu Blue Air, ca bagajele de mana acceptate de ei sunt o dimensiune mai mica decat cele acceptate de restul companiilor aeriene, si anume 55cm x 40cm x 20cm si trebuie sa va indesati in el ce mai aveti la Dvs. , poseta , laptop, ca oamenii nu va primesc sub nicio forma cu geanta si bagajul de mana. 
Deci, eu am zburat pe ruta Bucuresti-Bruxelles si retur. Am citit indicatiile, mi-am facut frumos check-in online si l-am printat (altfel platiti 10 euro in aeroport), m-am prezentat la ei la check-in, mi s-a inmanat Boarding Card-ul. Totul ok.
Incepe imbarcarea. Imi bag geanta in bagajul de mana cu care calatoresc de obicei, ajung la un tip care proba bagajele, vad ca nu incape bagajul meu acolo, nu zic absolut nimic,  individul imediat imi zice  "Haideti doamna ca nu incape", de parca eu as fi comentat ceva . Si adauga pentru ca aveam abtibilduri cu codul de bare pe bagaj de la ultima calatorie " Asta e bagaj de cala, nu de mana" . Nu aveam cum sa ii spun namilei ca l-am predat ca asa am avut eu chef, sa calatoresc cu geanta pe umar, ca restul companiilor sunt ok si nu tepuiesc clientii la bagaje, cum face Blue Air.
Am platit fara sa protestez 65 de euro. 
Ce m-a revoltat, erau doua doamne care mergeau la munca in Belgia, nu la distractie, si nu isi permiteau sa dea 65 de euro/ 300ron , in aceeasi situatie ca si mine - bagajul de mana cu care calatoreau de obicei nu a fost acceptat de Blue Air, care nu stie sa spuna decat "Nu platiti, nu zburati" . Am pus geanta uneia dintre doamne in bagajul meu ca oricum platisem si vroiam sa mai iau cate ceva si de la doamna cealalta, dar nu i-au acceptat sub nicio forma bagajul si a fost obligata sa isi lasa din lucruri acolo, sub presiunea ca "hotarati-va, ca intarziati zborul" . Mentionez ca bagajele doamnelor respective erau foarte mici, dar aveau latimea ceva mai mare de 20cm , dar mai mica de 25cm. Aeronava era una normala Boeing 737 cu compartimente normale de bagaje, deci ar fi incaput bagajele normale de mana.

La intoarcere, alt circ, la check-in :
Eu m-am dus sa imi platesc bagajul, sa evit situatia precedenta, de data asta am platit 50 de euro. Nu am inteles diferenta de pret.
Langa mine, o domnisoara pana in 30 de ani, incercase sa isi faca check-in online, dar din cauza unei erori tehnice a site-ului nu i s-a trimis confirmarea care trebuia printata. Fara foile printate de check-in , se platesc 10 euro Individa de la Blue Air de acolo, in loc sa isi ceara scuze pentru problema tehnica si sa incerce sa rezolve o situatie a unui client care a platit un bilet de avion, a inceput sa o ia tare "Nu platiti, nu zburati" . Cred ca fraza asta face parte din training-ul angajatelor Blue Air (intre doua participari la "Te pui cu blondele", cred ca mai fac si training) . Cand pasagera a indraznit sa spuna "Dar nu este corect, vreau sa fac reclamatie", domnisoara Blue Air a inceput sa o ameninte ca o sa cheme paza si ca o da afara din aeroport. Si a continuat cu "Nu platiti, nu zburati" . Pasagera s-a conformat si a platit.
Nu am mai vazut asemenea situatie si hartuire de cand eram mica din autobuze, cand controlorii hartuiau pasagerii prinsi fara bilet... O situatie total inacceptabila pentru o companie aeriana care opereaza international.

Am scris o reclamatie pe site-ul companiei, bineinteles ca nu imi raspunde nimeni si nu ii intereseaza parerile clientilor, din moment ce un minut la Call Center costa 0,62eurocenti , probabil este vreo linie erotica cu blondele.

Eram si eu curioasa de ce bagajul meu a costat intr-o parte 50 euro si intr-o parte 65 de euro, bani platiti direct angajatilor Blue Air, de ce biletul meu care in final a ajuns sa coste 180 euro, cat un bilet normal, dar ca zbor si atmosfera a fost jalnic. 

Si de ce au impresia ca daca majoritatea pasagerilor lor sunt oameni care merg la munca , ei nu trebuie respectati? Eu ca eram pe tocuri meritam sa mi se spuna "doamna", dar doamna de varsta cu mama mea, imbracata mai modest, trebuia umilita????????

JALNIC, JALNIC, JALNIC BLUE AIR!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu